Völgység

2012.04.22

Egy hosszú hét rövid hétvégéje.

Egy kisebb csapattal (Közös Bakancs Túraklub) vasárnaphoz képest korán autóba szálltunk és Nagymányok felé vettük az irányt.

Cél: a 7. Völgység Teljesítmény- és IVV túra.
A nevezés után megkaptuk a térképet, amit az indulás előtt mindenki érdeklődve tanulmányozott. A Nagymányok – Kismányok – Hidas – Nagymányok körtúra 16 km, a csapatunk elszántan megindult, hogy végigmenjünk ezen a útvonalon. Egyszer már jártunk ezen a környéken, ezért tudtam milyen szép dombok között fogunk menni. A kezdet nem volt túl biztató, poros földúton poroszkáltunk jó pár kilométeren keresztül. Hidasig gyakorlatilag szintkülönbség nélkül gyalogoltunk, itt tartottunk egy rövid pihenőt, szendvics, ásványvíz, csoki. Jó néhány túratárs csak nekünk köszönhette, hogy nem tévedt el, mert nem nagyon figyelték a jelzéseket. Hosszas utcai gyaloglás után végre beértünk az erdőbe. A dombtetőre felérve (ami majd 200 m-es szintemelkedést jelentett) csodálatos látvány tárult elénk. Na ezért érdemes túrázni! Ma különösen szép volt, ahogy a nap végigsimogatta a környező dombokat. Néhol ragyogóan megvilágítva, máshol - a felhők révén - árnyékban hagyva. A dombtetőről leereszkedve egy iskolás csapatot értünk utol. Majdnem eltévedtünk miattuk. A kis cserkészek csak mentek az ösvényen amerre vitte a lábuk őket, csak nem a kijelölt úton. Remélem azóta Ők is hazaértek! Innen a cél már nem volt messze de előtte azért az utolsó ellenőrzőpont kedvéért felmásztunk a „Várfő-hegyre” (helybeliek szerint Török-domb).A szintidőt teljesítve a harangszó után nem sokkal beértünk a célba. Itt kaptunk emléklapot, kitűzőt és lángost.
Én nagyon jól éreztem magom, megint jót kirándultunk!

Farkas László

A mappában található képek előnézete Völgység